Aktualności


dzien nauczyciela 2024
Szanowni Państwo,
W imieniu Fundacji Siepomaga pragniemy poinformować, że w związku z klęską żywiołową wywołaną przez powódź, uruchomiliśmy specjalny fundusz wsparcia finansowego dla osób poszkodowanych. Zachęcamy mieszkańców powiatów i ośrodków gminnych dotkniętych skutkami powodzi do składania wniosków o pomoc finansową w wysokości 3000 zł.
Wnioski można składać za pośrednictwem strony internetowej: siepomaga.pl/wniosek.
Złożenie wniosku jest szybkie i proste, a każde zgłoszenie będzie rozpatrywane indywidualnie.
Jak można skorzystać z pomocy?
Osoby zamieszkujące tereny, na których ogłoszono stan klęski żywiołowej, mają możliwość ubiegania się o wsparcie finansowe. Aby złożyć wniosek o pomoc od Fundacji Siepomaga, wystarczy spełnić następujące warunki:
  • Wnioskować mogą osoby, którym przyznano jednorazowego doraźnego zasiłku celowego (w wysokości 8 tys. zł),
  • Do wniosku należy załączyć decyzję o przyznaniu zasiłku lub potwierdzenie przelewu z Ośrodka Pomocy Społecznej w danej gminie.
Wsparcie w wysokości 3000 zł to jednorazowa kwota, która pomoże poszkodowanym w wyniku powodzi.
Sytuacja po powodzi, która występuje w wielu poszkodowanych gminach w naszym regionie, może mieć wpływ na płynność finansową klientów ZUS, ze względu na brak przychodów lub ich ograniczenie.
Oddział ZUS w Legnicy jest w pełnej gotowości w zakresie wsparcia w obszarze ubezpieczeń społecznych, zwłaszcza płatników składek w spłacie należności.
Wsparcie, które realizuje Zakład Ubezpieczeń Społecznych, dotyczy kilku obszarów:
1) Przedsiębiorcy dotknięci powodzią mogą opłacić składki w późniejszym terminie:
Przedsiębiorcy z terenów objętych powodzią mogą opłacić składki za okres od 1 sierpnia do 31 grudnia 2024 r. w terminie do 15 września 2025 r. Muszą tylko złożyć oświadczenie, że zostali poszkodowani przez powódź. Do opłaconych w ten sposób składek nie będą naliczane odsetki za zwłokę. Więcej informacji odnajdą Państwo na zus.pl - opłata składek w późniejszym terminie.
2) Przedsiębiorcy dotknięci powodzią mogą wystąpić o świadczenie interwencyjne wspierające dalsze prowadzenie działalności gospodarczej:
Celem świadczenia interwencyjnego jest wsparcie przedsiębiorcy w dalszym prowadzeniu działalności. Przepisy określają dokładnie, jakie warunki należy spełnić, aby skorzystać z tego świadczenia. Jako przedsiębiorca otrzymasz świadczenie, jeśli: · poniosłeś szkodę polegającą na utracie, uszkodzeniu lub zniszczeniu, bezpośrednio w wyniku powodzi, składników materialnych przedsiębiorstwa, niezbędnych do dalszego prowadzenia działalności gospodarczej oraz · zobowiążesz się do prowadzenia działalności gospodarczej przez co najmniej 6 miesięcy od dnia otrzymania świadczenia interwencyjnego oraz · zobowiążesz się do utrzymania poziomu zatrudnienia przez 6 miesięcy od dnia 16 września 2024 r. Więcej informacji odnajdą Państwo na zus.pl - świadczenie interwencyjne.
3) Przedsiębiorcom posiadającym zaległości w opłacaniu składek proponujemy rozłożenie na raty należności z tytułu składek z odroczonym terminem płatności pierwszej raty. Natomiast Ci, którzy już realizują umowę o rozłożenie na raty lub odroczenie terminu płatności mogą wystąpić z wnioskiem o zawieszenie spłaty rat na określony czas lub wydłużenie odroczenia terminu płatności o określony okres. Przedsiębiorcy opłacający składki na własne ubezpieczenia mogą zaś wystąpić do ZUS z wnioskiem o ich umorzenie.
Więcej informacji odnajdą Państwo na zus.pl - Ulgi / umorzenia - ZUS
4) Zapewniamy Państwu dostęp do infolinii w sprawie ulg w opłacaniu składek i w sprawie świadczenia interwencyjnego w godz. 8:00–15:00 w dni robocze, pod nr tel. 33 825 31 34 i 76 876 45 76.
Ogłaszamy zapisy dla Wystawców i Zespołów Ludowych z naszego regionu do udziału w naszym XVI Kaczawskim Jarmarku Bożonarodzeniowym, który odbędzie się 8 grudnia br. w Zespole Pałacowo-Parkowym w Krotoszycach.
Jarmark odbywać się będzie w godzinach od 12.00 do 17.00.
Mamy do dyspozycji ok. 45 bezpłatnych stoisk. Zapewniamy stolik o powierzchni 1,4 x 0,9 m oraz 2 krzesła. Pozostały wystrój stoiska we własnym zakresie. Miejsce Jarmarku będzie do Państwa dyspozycji w dniu 8.12.2024 r. od godz. 10.00.
Dla wystawców dedykowany będzie konkurs pn. „Najpiękniejsze stoisko na Jarmarku”, w którym komisja wyłoni i nagrodzi I, II i III miejsce oraz jedno wyróżnienie. Uwaga. Ocenie podlegać będą stoiska z potrawami. Szczegóły w regulaminie konkursu.
Aby zgłosić się na Jarmark należy przesłać wypełniony formularz (do dnia 15 listopada br. lub do wyczerpania miejsc) mailowo na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub pocztą tradycyjną: Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Kaczawskie”, Mściwojów 54, 59-407 Mściwojów.
Aby zgłosić Zespół lub dopytać o szczegóły stoiska należy zadzwonić pod nr tel. 574 -399- 722.
W załączeniu formularz zgłoszeniowy na Jarmark, regulamin konkursu oraz karta zgłoszenia do konkursu.
Informujemy, że projekt „XVI Kaczawski Jarmark Bożonarodzeniowy” finansowany jest ze środków budżetowych Województwa Dolnośląskiego, środków budżetowych Powiatu Jaworskiego oraz środków własnych Stowarzyszenia „Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Kaczawskie”.

Kolarstwo Leszczyna 05102024
Do pobrania:
Mapka trasy
Regulamin
Formularz zgłoszeniowy

Podkategorie

Linki do stron internetowych instytucji, organizacji, klubów itp.

Czytaj więcej: Linki